ניהול רכש
ניהול רכש והוצאות מבוקרות הן נושאים חשובים ביותר בכל עסק. המגמה היא תמיד לבצע עסקאות מוצלחות של קניות וכך רף ההוצאות לא יהיה גבוה. מצד שני הרצון הוא למכור את המוצרים או את השירותים במחירים גבוהים עד כמה שאפשר ובהתאם לתחרות הקיימת בשוק, וכך ליצור כדאיות כלכלית גבוהה ככל האפשר.
ניהול רכש באופן חכם
הלקוחות שלי עוסקים בתחומים שונים ולכל אחד מהם יש צורך ברכישת סוגים אחרים של סחורות או שירותים. זה כולל לדוגמה צרכי משרד, מכוניות בליסינג, מתקני מים למטבח המשרדי, חומרים עבור מפעלים יצרניים ועוד. במסגרת שירותי משרד לעסקים אני מקבל פניה מבעל העסק לגבי רכישת מוצר זה או אחר. בהתאם לבקשה הנקודתית אני מחפש באינטרנט ספקים רלוונטיים למוצר זה ומבקש מכל אחד מהם הצעת המחיר.
עם קבלת ההצעות הרלוונטיות אני עורך השוואה ביניהן, נכנס למשא ומתן עם מקצת מהספקים וזאת כדי להשיג את הצעת המחיר המיטבית והזולה ביותר. לא אחת בעל העסק מופתע מהפערים המשמעותיים של עלות קניית המוצר הנדרש בין המחיר שהוא שילם עד עתה למחיר שהוא ישלם מעתה ואילך לספק אחר.
כאשר במסגרת שירותי משרד מרחוק אני פועל בנישה זו עבור מוצרים רבים, התוצאה היא שבסוף החודש כל עסק משלם פחות כסף עבור ההוצאות השוטפות. מדובר בסכומים גבוהים מאד ולא בסכומים זניחים ולכן כל בעל עסק רואה את הערך המוסף שאני כעוזר אישי מעניק לעסק.
רכש ממדינות מעבר לים
במקרים רבים העסקים מעוניינים לרכוש פריטים שונים שמיוצרים מעבר לים, כדי לשווק אותם בישראל. גם במקרים האלה אני מעניק שירותי משרד באמצעות קשירת קשרים עם חברות בין לאומיות ובוחן את המחירים של כל אחת מהן.
לאחר שקיבלתי כמה הצעות מחיר זולות, אני בודק מול חברות שילוח את אופן ההובלה הכדאי ביותר ארצה, על פי כמות הסחורה שיש להזמין. לדוגמה: האם להזמין שילוח ימי או לחלופין שילוח אווירי על כל המשתמע מכך. גם במקרים האלה התוצאה הסופית היא משלוחים זולים ומהירים לישראל.
חשיבה עסקית לאורך כל הדרך
להגדיל הכנסות זה נושא אקוטי, אך במקביל לכך יש לבצע סקירה מתמדת של הרכש כדי שהתשלומים עבור השירותים יהיו מינוריים ככל האפשר. תהליך זה לא מתרחש ביום אחד מכיוון שיש צורך בתשתית חדשה. אך עם זאת לאחר שמגיעים ליעדים חדשים באמצעות שירותי משרד חדשניים, מבינים עד כמה הפערים הללו משמעותיים ומסייעים לרווחיות השנתית של העסק.