הכל למשרד - לוגו

הטמעת מערכת CRM

הטמעת מערכת CRM / הקמת מערכתת CRM

מערכת CRM  אשר פותחה בשנים האחרונות היא מערכת ניהולית אשר חולשת על כל המחלקות של העסק. המטרה היא שכל ההתנהלות תהיה בשפה זהה, שיהיה סנכרון ושיבוצעו פעולות אוטומטיות שיקלו על העבודה ויאפשרו בקרה ושליטה מוחלטת של מנהלי העסק.

תוכנת מדף או תוכנת ניהול CRM

יש עסקים גדולים שהנחיצות של תוכנת CRM היא חיונית ביותר. אך יש גם עסקים קטנים שבהם אפשר להסתפק בתוכנות המדף האלמנטריות שבית העסק משתמש בהן כעת. העוזר האישי בוחן את ההתנהלות של הלקוחות ואם תוכנת המדף מעניקה מענה מושלם, אפשר להמשיך ולהשתמש בה. אך אם העסק מתפתח בצעדי ענק, כדאי לשקול את הטמעת מערכת CRM בהמשך הדרך בהכוונה של הצוות המיומן שלנו.

הקמה של מערכת CRM

באופן טבעי יש לתכנת ולהטמיע מערכות ממוקדות על פי תחום העיסוק של החברה, אך בסיס המערכת הוא זהה אצל רוב העסקים והוא כולל את כל רבדי הפעילות שקיימים בכל עסק כמו לדוגמה מערך הכספים, השיווק, המכירות, לוגיסטיקה, קשרי לקוחות, תפעול ועוד.

מערכת CRM היא מסוג הדברים שעד שלא עובדים איתה בפועל, קשה להבין את היתרונות העצומים שלה ואת העובדה שבזכות המערכת הזו מתקצרים תהליכים רבים והעבודה מתבצעת באופן חלק ונוח ביותר לשימוש, הן כדי לבצע פעולות והן כדי לנתח אותן בזמן אמת.

היתרונות של מערכת CRM

מערכת CRM היא חוד החנית בכל מה שקשור לצמיחה של הפעילות העסקית, ניהול קשרי לקוחות, שימוש באוטומציה ובשיטות טכנולוגיות לשדרוג ההתנהלות מול הלקוחות. בזכות המערכת, אפשר לזקק את קהל היעד של החברה, להכיר טוב יותר את פלח השוק וכך לתכנן את הפעילות השיווקית מולו.

מערכת Marketing CRM מבצעת ניתוח של המערך השיווקי של החברה הכולל את כל האינטראקציות עם הלקוחות באמצעות פרסום במדיות שונות כמו ברשתות חברתיות ועוד. היא מאפשרות ניתוח מעמיק הכולל מגמות התנהגותיות והבנת קו החשיבה של הלקוחות וכאשר יודעים לאן הרוח נושבת קל לתכנן קמפיינים פרסומיים שיגדילו משמעותית את היקפי המכירות.

הטמעת המערכת בכל עסק

הטמעת מערכת CRM היא תהליך שאינו מתרחש ביום אחד. הוא כולל כמה שלבים של הדרכה לעובדים בדרגים השונים ובמחלקות השונות. באופן טבעי כאשר עובדים שנים במערך מסוים, די קשה להתנתק ממנו ולעבור לעבוד בשיטה חדשה. אך כאשר הצוות המקצועי שלנו מווסת את ההדרכה, הולך עם העובדים צעד אחר צעד ותמיד זמין לענות על השאלות, השיטה החדשה חודרת לאט לאט והעובדים מבינים את היתרונות העצומים שלה.

תהליך הטמעת מערכת CRM יוצר פערים משמעותיים בקלות העבודה ואפשר לראות שתהליכים שארכו בעבר שעות רבות של עבודה סיזיפית, מתבצעים כעת ברובם באופן אוטומטי ולכן חוסכים הרבה מאד שעות עבודה של העובדים.

החזר של ההשקעה

לאחר הטמעת מערכת CRM רואים באופן ברור כי השימוש במערכת יותר חיסכון מהותי בשכר העבודה ובתשלום לפרילנסים, עבור עבודות שונות שהם ביצעו בעבר. לכן החזר ההשקעה שהוא נושא חשוב בכל מערכת פיננסית, מתרחש בדרך כלל תוך פרק זמן שהוא סביר ולאחר מכן החברה ממשיכה ליהנות מהממשקים היעילים לאורך שנים רבות.

בקרה ושליטה

למנהלי החברה יש הרשאות לצפות ולבצע פעולות בכל המסכים ולכן הם מבצעים באופן יום יומי פעולות בקרה שהן אקוטיות. בדרך זו של ניתוח הנתונים והסקת מסקנות הם מבצעים את השינויים הנדרשים בעסק.

להיות עם יד על הדופק זה מצד אחד לקדם מהלכים מוצלחים כדי שכמות ההזמנות תגדל ומצד שני לעצור מהלכים שהם אינם בעלי כדאיות כלכלית. האיזון הזה משפר באופן ניכר את התוצאות הפיננסיות של החברה על כל רבדיה ולכן תרומת המהלך של הטמעת מערכת CRM הוא עצום וחיוני.