גם מי שאינו עצמאי מכיר את המושג חשבונית מס. כלקוחות אנו מכירים את המושג חשבונית מס כאשר אנו מבצעים עסקה מול עסק.
חשבונית מס בעצם הוא אישור לביצוע עסקה ללקוח על רכישת מוצר או עבור קבלת שירות, כמו כן היא מהווה מסמך רשמי עבור רשויות המס.
רק עוסק מורשה או חברה בע"מ מחויבים להפיק חשבונית מס בסיום העסקה וזאת כדי לדווח לרשות המס על ביצוע העסקה. חשבונית מס גם הוא מסמך אשר נותן לעסק שהוא מורשה או בע"מ להגיש קיזוז של מע"מ על זה נרחיב בפוסט אחר. לאחר שהבנו מהי חשבונית מס ומי צריך להפיק נבין איך נכון להפיק אותה. כאשר אנחנו מפיקים חשבונית מס יש לשים לב לכמה פרטים:
בחשבוניות מס ידניות חייבים להיות שני עותקים, על העותק הראשון מוטבעת הדפסה שמדובר בחשבונית מס מקור והוא מועבר ללקוח והעותק השני הוא העתק לשימושו של בעל העסק .
אם מדובר בחשבוניות ממוחשבות, אפשר להשתמש רק בתוכנות הנהלת חשבונות שקיבלו אישור ממס הכנסה שהן תקינות ותואמות את חוקי ניהול ספרים.
אם מדובר בחשבונית מס קבלה, יפורט אופן התשלום – במזומן, באמצעות המחאה ומועד הפירעון שלה, בהעברה בנקאית, בכרטיס אשראי, ביט, פיי-פל או כל אמצעי תשלום אחר.
רוצים לשמוע? עוד מוזמנים ליצור איתנו קשר >>
נשמח להכיר אתכם ולספק לכם שירותי מעטפת בהתאמה אישית!
© 2024 הכל למשרד.
עיצוב: דניאל דוידוב
בניית אתר: בתשבע שן