הכל למשרד - לוגו

שלושה טיפים מעולים לניהול תזרים מזומנים בעסק קטן

טיפים לניהול משא ומתן

בעקבות המצב במשק הריביות שעולות והיחלשות השקל אל מול הדולר והאירו, החלטתי לתת כמה טיפים שיעזרו לבעלי עסקים קטנים בעיקר, אך הם יכולים לסייע גם לעסקים גדולים, כיצד לנהל נכון את תזרים המזומנים שלהם.

שלושה טיפים מעולים לניהול תזרים מזומנים בעסק קטן:

  1. מעקב ותחזית תזרים מזומנים באופן קבוע: עסקים קטנים צריכים לקבל הבנה ברורה של תזרים המזומנים שלהם. על ידי ניטור ותחזית שוטפת של תזרים המזומנים, עסקים אלו יכולים לצפות נקודות של מחסור בכספים ונקודות של עודף בכספים בחשבון הבנק. בהתאם לכך הם אמורים לנקוט צעדים יזומים כדי לטפל בהם. שימוש בכלי ניהולי ממדרגה ראשונה – תזרים המזומנים אשר נעשה באופן מוקפד תוך עדכון תמידי של הנתונים, יכול לעזור לבעלי עסקים קטנים לזהות מראש בעיות פוטנציאליות של תזרימי מזומנים, עוד לפני שהן מתרחשות בפועל ולכן לבצע כמה פעולות מתקנות בזמן
  2. שמור על ההוצאות בשליטה: בעלי עסקים קטנים צריכים לשמור על רמת ההוצאות שלהם בשליטה, כדי לשמור על תזרים מזומנים חיובי. כל שקל שנחסך בהוצאות מנותב ישירות לשורה התחתונה ומגדיל את הרווחיות של העסק. בעלי עסקים יכולים לצמצם את סך ההוצאות המתוכננות והלא צפויות על ידי ניהול משא ומתן לקבלת תנאים מסחריים טובים יותר מהספקים, שימוש בטכנולוגיות לחיסכון בעלויות ואימוץ מודל עסקי רזה.
  3. חשבונית מיידית ומעקב אחר תשלומים: לעיתים קרובות נוצרות בעיות בתזרים מזומנים עקב איחור בתשלומים מלקוחות. כדי להימנע מכך, בעלי עסקים קטנים צריכים להכין ולשלוח חשבונית מידית ולעקוב אחר התשלומים באופן קבוע. מערכת אוטומטית להפקת חשבוניות עשויה לעזור לשלוח חשבוניות מס מיד לאחר ביצוע המכירה. בנוסף לכך מעקב אחר לקוחות באמצעות מיילים ושיחות טלפון יכול לעזור להבטיח שהתשלומים יבוצעו בזמן. מתן הנחות לתשלומים מוקדמים יכולה גם היא להניע לקוחות לשלם באופן מידי.

על ידי ביצוע שלוש העצות הללו, בעלי עסקים קטנים יכולים לנהל ביעילות את תזרים המזומנים שלהם, להבטיח תשלומים בזמן, לשמור על מצב פיננסי חיובי ולעבור את התקופה הקרובה בצורה המיטבית וללא תקלות מהותיות בהיבט הפיננסי של העסק.